International

Myanmar Mags Suspended For Suu Kyi Coverage

Aung San Suu Kyi

Myanmar's pro-democracy leader Aung San Suu Kyi leaves her National League for Democracy party's headquarters on Monday, Nov. 22, 2010, in Yangon, Myanmar.  Khin Maung Win/AP hide caption

itoggle caption Khin Maung Win/AP

The release Aung Sang Suu Kyi was big news. The Nobel Peace Prize winner had been confined for years to her home by the military junta that rules Myanmar. And if I was running a news outlet in Yangon, I'd think, you know, that's the lead.

But apparently the government didn't agree. They've suspended 8 magazines in Myanmar for their coverage of Suu Kyi's freedom. From the AP:

"The Press Scrutiny Board said we violated the regulations by printing the second cover the same size as the actual magazine but I think the real reason is for using 'her' photo on the cover," said one of the editors of 7 Day News who also asked not to be named.

All private publications in Myanmar must submit their issues to the Press Scrutiny Board. One of the magazines suspended, First Eleven, covers sports, its offending headline? "Sunderland Freeze Chelsea United Stunned By Villa & Arsenal Advance To Grab Their Hope." The reason:

Different shading on certain letters of the color headline meant it could have been read as "Su Free. Unite & Advance To Grab The Hope."

Comments

 

Please keep your community civil. All comments must follow the NPR.org Community rules and terms of use, and will be moderated prior to posting. NPR reserves the right to use the comments we receive, in whole or in part, and to use the commenter's name and location, in any medium. See also the Terms of Use, Privacy Policy and Community FAQ.