Myanmar Mags Suspended For Suu Kyi Coverage : The Two-Way Eight magazines featured Aung San Suu Kyi on their covers after she was released. The ruling military Junta was not pleased.
NPR logo Myanmar Mags Suspended For Suu Kyi Coverage

Myanmar Mags Suspended For Suu Kyi Coverage

Myanmar's pro-democracy leader Aung San Suu Kyi leaves her National League for Democracy party's headquarters on Monday, Nov. 22, 2010, in Yangon, Myanmar.  Khin Maung Win/AP hide caption

toggle caption
Khin Maung Win/AP

The release Aung Sang Suu Kyi was big news. The Nobel Peace Prize winner had been confined for years to her home by the military junta that rules Myanmar. And if I was running a news outlet in Yangon, I'd think, you know, that's the lead.

But apparently the government didn't agree. They've suspended 8 magazines in Myanmar for their coverage of Suu Kyi's freedom. From the AP:

"The Press Scrutiny Board said we violated the regulations by printing the second cover the same size as the actual magazine but I think the real reason is for using 'her' photo on the cover," said one of the editors of 7 Day News who also asked not to be named.

All private publications in Myanmar must submit their issues to the Press Scrutiny Board. One of the magazines suspended, First Eleven, covers sports, its offending headline? "Sunderland Freeze Chelsea United Stunned By Villa & Arsenal Advance To Grab Their Hope." The reason:

Different shading on certain letters of the color headline meant it could have been read as "Su Free. Unite & Advance To Grab The Hope."